ראשי > Uncategorized > תהליך הכנה לבדיקת קולונסקופיה

תהליך הכנה לבדיקת קולונסקופיה

קולונוסקופיה היא הבדיקה המומלצת ביותר היום בארץ לטיפול ואבחון סרטן המעי הגס, כאשר רק הכנה נכונה לבדיקה מבטיחה את יעילותה. במהלך בדיקת הקולונוסקופיה מחדיר הרופא הבודק צינור גמיש ובקצהו מצלמה לפי הטבעת של הנבדק וסוקר באמצעותו את דפנות המעי בחיפוש אחר גידולים שפירים (פוליפים). רק ניקוי מוחלט של המעי באמצעות מילוי ההוראות במהלך תהליך הכנה לבדיקת קולונוסקופיה יאפשר לרופא לבדוק בבהירות את המעי.

הכנה לבדיקת קולונסקופיה מתחילה כשלושה ימים לפני הבדיקה במהלכם על הנבדק לצרוך דיאטה מסוימת במטרה לנקות את המעי. בתהליך ההכנה יש להימנע ממזונות עשירים בסיבים תזונתיים כמו פירות וירקות, בשר אדום, מוצרים מקמח מלא חומוס, טחינה, קטניות במטרה להקל על פעילות המעי ולגרום למזון לצאת ממנו במהירות, שכן המזונות הללו מאטים את פעילות המעיים. בתהליך ההכנה לבדיקת קולונוסקופיה מותר לאכול דגים, עוף לא מבושל, ביצים ומוצרי חלב, שמן צמחי, פתיתים, פסטה ואורז לא מלא.

בנוסף למזונות המותרים למאכל, יש ליטול יומיים לפני הבדיקה כדורים משלשלים כמו לקסעדין, שיעזרו בפעולת ניקוי המעי. יום לפני הבדיקה מותר לצרוך תזונה המבוססת על נוזלים צלולים בלבד כמו, מים, מיצים צלולים, תה, קפה, מרק צח, דייסה על בסיס מים וכו', כמו כן בערב הבדיקה כחלק חיוני בתהליך הכנה לבדיקת קולונוסקופיה יש להתחיל ליטול את תמיסת מרוקן שהיא התרופה הטובה ביותר  לניקוי המעי והכנתו לבדיקה. מרוקן גורמת להתמוססות של הצואה והפיכתה לנוזל כך שהיא יוצאת בקלות ובמהירות בשירותים. צריכת הדיאטה המיוחדת בימים שלפני נטילת מרוקן בשילוב עם הכדורים המשלשלים מסייעים לתרופה לפעול ביעילות ובמהירות.

תהליך הכנה לבדיקת קולונוסקופיה נמשך אמנם כמה ימים בהם יש לאכול מזונות מסוימים אך חיוני וחשוב למלא אחר הוראות ההכנה כדי לאפשר לרופא לבצע את בדיקת הקולונוסקופיה בהצלחה. זכרו כי אם תגיעו לבדיקה כאשר המעי שלכם אינו נקי וריק, יאלץ הרופא לבקש מכם לבצע שוב את תהליך ההכנה ולחזור על הבדיקה פעם נוספת.

:קטגוריותUncategorized
  1. עדיין אין תגובות.
  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה